Wednesday, November 05, 2008

this is the life

Hjärnmos, ungefär. Fick veta idag att vi har matteprov imorrn på morgonen (bara att jag måste vara på skolan typ kvart över åtta känns ju lagom kul) och jag har knappt räknat nån matte alls senaste veckorna. Matte B är en äcklig kurs. Och idag "hann" jag inte räkna nåt i skolan heller, jag och Emma guidade runt ett gäng nior, sen åt jag lunch på stan med henne och Annika, sen var det idrott och sen åkte jag hem och glömde matteboken i skolan och så bra var det med det. Fast idrotten var rolig idag, vi spelade basket och jag blev inte så nertrampad som jag trodde att jag skulle bli.
Bra dag i skolan, mindre bra eftermiddag och kväll. Det handlar tydligen om dagar nu. Känns bara jättekonstigt. Och dåligt. Väldigt dåligt.

Nånting positivt är i alla fall att jag ska börja i teater! Och inte vilken teater som helst, kvartersteatern. Där jag trodde att man skulle behöva köa i tusen år, och så kom Tomas igår och sa att det fanns en ledig plats i hans grupp. Så enkelt var det.
Och nånting mer som är väldigt positivt är att det är helg snart, med Agnes, Tiger Lou och 18-årsfest hos Annika! Blir nog kalas det, hoppas och tror jag!
Tjarååå

1 comment:

Anonymous said...

Hur gick provet ? =) JAG VILL OCKSÅ BÖRJA I KVARTESTEATERN!