Monday, November 24, 2008

gravitation

Kentnörd som jag är så har jag Kent i högtalarna nu. Men jag gillareeeee! Och så är jag trött som en gnu. Kan bero på att jag i princip inte har sovit nånting inatt, låg först vaken hur länge som helst innan jag lyckades somna, sen vaknade jag tidigt imorse och låg och hostade tills klockan ringde. Kalas. Inte. Det är fint att jag lyckas hålla mig frisk när alla andra är förkylda, men när alla andra blir friska, då passar det sig. Fint.

Idag har vi haft musik hela dagen, julmusik spelades på förmiddagen och Summer of 69 och 80-tal var det som gällde på eftermiddagen. Gick till bussen med Emma och Jonas i stormen ("Kolla, bilen blåser, nu går vi! Eller.. bilen blinkar menar jag!") och åkte hem. Nu känns det som att vintern är här, dels för att det är en massa snö, dels för att det blir mörkt tidigare och tidigare på kvällen och dels för att jag har plockat fram vinterskor och vinterjacka. Redo för vinterkylan, liksom!

Imorrn tror jag att jag ska ta en lång sovmorgon, i alla fall längre än vanligt. Typ åka till skolan runt halv elva nånting. Sista heldagen för uppsatsskrivning, på fredag ska det lämnas in! Fast jag ska nog vara ledig på fredag, så jag har till torsdag på mig att skriva klart. Det borde ju gå.
Tjaråååå

No comments: