Monday, November 17, 2008

high

Wow, jag gillar att kaffe har den effekten på mig att jag först blir helt askalasspeedad och sen askalastrött och knappt orkar hålla ögonen öppna. Fast det kanske inte är kaffet som gör det, när jag tänker efter, det kanske bara är det att jag är 17 år, går i skolan, sover för lite och så. Så kan det vara.
Any way, sitter på skolan trots att vi har slutat. Väntar lite på att teatrarna ska sluta så jag får sällskap, men jag väntar mest på att pappa ska sluta så jag får åka hem. Har inga pengar på busskortet och jag känner inte för att gå 45-minuters promenaden hem när det blåser isvindar ute och min jacka knappt är värd att kallas jacka. Näh. Så då får jag sitta här och vänta i typ en timme till i stället. Hade tänkt använda tiden till att påbörja uppsatsen vi ska skriva i historia och samhälle, men vi får väl se hur det blir med den saken.
Igår var en seg dag. Var först i kyrkan på morgonen eftersom typ hela släkten skulle dit eftersom B gick bort i måndags och hennes namn skulle läsas upp, kom hem runt ett och gjorde absolut ingenting på hela dagen. Jo, jag kollade på Ringaren i Notre Dame och Pongo och de 101 dalmatinerna med lillebror. Och så städade jag lite i mitt rum, något jag har behövt göra i flera veckor. Men annars gjorde jag ingenting.
Nu borde jag ta mig i kragen och börja skriva på uppsatsskiten. Suck. Jag vet inte om jag ska ta sovmorgon imorrn eftersom vi inte har nån samling på historian utan bara ska jobba själva. Det skulle ju vara ganska trevligt, men om jag bestämmer mig för att åka senare till skolan så finns risken att jag inte åker till skolan alls, och jag måste verkligen jobba. Palla. Tjarååå

No comments: