Friday, May 01, 2009

sköna maj

Idag har det varit sol och löjligt varmt ute. Eller, löjligt, jag är bara glad att våren verkar vara här på allvar nu. Har varit med Viktor hela dagen, åkt ut till Selånger och strosat och ätit lunch, chillchill! Och sen jag kom hem har jag mest försökt hålla mig vaken, ungefär. Valborgsfirande igår, det var också chill och väldigt trevligt! Det var en massa folk (eller en massa, men ett gäng i alla fall) som grillade och hade det bra på Alnö hos Emma! Najs indeed, trots en del små missförstånd, men det är sånt som händer. Jag orkar inte skiva en massa om kvällen, men som sagt så var det en väldigt bra kväll! Nån gång före tre kände folk att det kanske var dags att bryta upp, och Emmas pappa var snäll och skjutsade mig och Viktor till Viktor (det där blev fult).
Jag satt alldeles nyss och tänkte och funderade (eftersom jag måste försöka hålla mig vaken så jag inte somnar sittande, eller nåt) och kom fram till att det mesta är fint och bra just nu. Visst, skolan tär lite och det har hänt en del saker där som inte drabbar oss direkt men som ändå är väldigt tragiska, och visst har man dåliga dagar, men om man kollar på min tillvaro i allmänhet just nu så är allt väldigt, väldigt bra. Jag har en fin pojkvän som jag tycker väldigt mycket om, jag har fina vänner som jag tycker väldigt mycket om, jag har en snäll familj som jag tycket väldigt mycket om, det är vår, det är chill (ja, jag vet, gulligt värre, men ÄH!).
Nu ska jag gå och kika lite på Stolthet och fördom och fortsätta försöka vara vaken ett tag till tror jag. Tjarååå

No comments: