Thursday, May 28, 2009

lista

Idag har inte varit en särskilt bra dag. Jag har inte varit bra idag. Sen jag kom hem från skolan har det verkligen inte varit en snäll dag. Det gillar vi inte. För lite sömn, relativt mycket i skolan med mera gör mig till en humörväxlande bomb. Det gillar vi inte heller. Men det blir förhoppningsvis en bättre morgondag, med sovmorgon, fint folk och bra väder (!).

Du heter: Emma
Smeknamn: Emmapemma händer, men nej, jag har inget direkt smeknamn.
Beroende av: Folk jag tycker om, choklad, Internet, sömn, mobilen, musik, iPoden. Och kaffe.
Vad får du oftast komplimanger för? Eh.. vet inte? Är ganska dålig på att ta komplimanger, även om jag blir väldigt glad när jag får dom.
Hur svarar du i mobilen? "HejdetärEmma" eller "Aa?" eller "Hallå?"
Vem ringde du senast? Pappa tror jag
Antal timmar sömn i natt: Typ 6-7
Sov du ensam? Yep
Brukar du komma i tid? Oftast, men ibland är jag dålig på det.
När mår du bra? När jag får vara med folk jag tycker om och syssla med sånt som jag tycker om att syssla med.
Hur känner du dej nu? Trött trött trött och mjäk och bläh. Inget vidare.
Vanligaste färg på dina kläder? Grönt, skulle jag tro.
Hade du en bra kväll igår? Pja, helt okej. Grey's anatomy typ.
Rakar du benen? På sommarn, och nån gång då och då på vintern.
Är du blyg? Inte särskilt, nej.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nah, intresse vid första ögonkastet kanske.
Är du nöjd med ditt liv? Ja. Just nu har jag inget att klaga på, förutom typ skolan, men den är det bara att stå ut med.
Vad gör du i morgon? Går i skolan och åker förhoppningsvis ut till Spikarna med fina människor, om vädret vill vara snällt.
Vad är det värsta du vet? Svält och elände. Och jobbiga människor som nedvärderar och dumförklara andra människor. Och mens.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja. Det gör mig glad.
Har du strumpor på dig nu? Nej.
När grät du senast? Nyss.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa saker till mig själv och andra, och skänka några kronor.
Bär du glasögon eller linser? Inget av det.
Är du flygrädd? Ja, ganska.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten oftast. Eller juice (som mest gör att man blir mer törstig, men ändå).
Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry's chocolate fudge tjohejsan, vad den nu heter. Och daimglass!
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska mest.

No comments: