Thursday, December 31, 2009

this is the year

Idag är sista dagen på 2009 (på?). Imorrn är det 2010.
2009 har varit ett omtumlande år, minst sagt. Januari till mars var bra. Mycket fika med fina vänner. Och så fyllde jag 18 och tog körkort. Så det var en fin vinter. Mars till juli var jag kär och glad, så det var en fin vår och halv sommar också. Slutet av juli till början av oktober var mindre fina. Jag tror aldrig jag har mått så dåligt förut. Men det gick över det också, och resten av oktober och november var som oktober och november brukar vara, höstiga, regniga och gråa. Fast jag var i Stockholm och kollade på Muse, och sen åkte jag till Västerås och hälsade på, så det lyste ju upp regnet och rusket. Och från slutet av november tills nu har jag mått väldigt bra. Jag har varit nöjd med tillvaron, helt enkelt.
Nu har jag Paolo Nutini i högtalarna och funderar över hur jag ska lösa kvällens strumpbyxeproblem. Tydligen ville våra rör svämma över idag. På golvet låg mina strumpbyxor. Så nu är dom inte så användbara.
Sånt händer.
Gott nytt år, kära vänner.

No comments: