Sunday, December 06, 2009

maraton

Imorse kom jag hem kl kvart i sju efter ett Harry Potter-maraton med Emma, Annika och Sofia hemma hos Emma. Vi såg alla sex filmerna (nej, inte sexfilmerna, sex mellanslag filmerna), började runt fyra igår, hade paus för att köpa mat men annars matade vi bara på med film efter film. Tio över sex på morgonen var sjätte filmen slut. Det gjorde vi bra tycker jag. Tack för en bra eftermiddag/kväll/natt/morgon.
Jag gillar också hur det märktes på vårat samtal att vi inte hade sovit på ett tag.

Ca kl 22.00
Jag: Men hallå! Han är ju tolv år! Sådär smart är man inte när man är tolv!
Annika: Men han är ju trollkarl och kanske ovanligt smart! Har du tänkt på det ELLER!?

Ca kl 01.00
Jag: Sirius.. Serious! HAHAHAHA SERIOUS!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! *lägger mig i soffan och kvider*

Ca kl 04.00
Annika: Sofia! Om du somnar sprutar jag nässpray på dig! Fattaru!?

Ca kl 04.30
Jag: Haha, ve-ve-ve-ve-ve-vet ni vad!? Att hela poängen med Harry Potter är att om man bara älskar tillräckligt mycket så är det lugnt, för Voldemort kan ju inte känna kärlek! Fatta vad bra! :D

Ca kl 05.30
Emma (efter att ha citerat sjätte filmen i fem minuter): JAG ORKAR INTE MER NUUUUUU! JAG ORKAR INTEEEEEEEEEEEEEEEE KAN INTE FILMEN VARA SLUT NÅN GÅÅÅÅÅNG!

Ca kl 06.00
Alla: ...

Jag har sovit ca tre timmar inatt. Jag är trött.
Idag har jag varit på julmarknar med mamma, Hanna och Elias. Jag älskar julmarknader. Jag älskar den blandade lukten av gran, eld och kallt, jag älskar att köpa fina saker som man inte direkt har nån användning av men köper ändå, jag älskar den ofta dåliga julmusiken som kommer ut från högtalarna, jag älskar julkänslan jag får. Jag gillar julen.

1 comment:

Emma said...

hahah underbart :) jag älskar oss :D <3<3