Saturday, December 19, 2009

julelov

Idag är första dagen på mitt julelov. Fast egentligen är det ju på måndag för idag skulle ju kunna vara vilken ledig lördag som helst. Men nä, idag börjar mitt julelov. Jag har tillbringat dagen med att sova lääänge, läsa i "Ljudet av ditt hjärta" igen, spela Farmville och kolla på Anders och Måns. Med andra ord har jag egentligen inte gjort nånting. Som ett jullov ska vara alltså.
Pappa lagade min sänglampa också. Den har varit trasig sen början av september.
Igår hade vi vår sista julavslutning på Skvadern. Det känns skumt. Vi sjöng och åt gröt och hade mentorstid och gick inte fackeltåg till Norra berget eftersom det var minus 17 grader, men vi gick i alla fall en bit. Det var fint, trots att kylan verkligen bet i kinderna.
Nu är det jul.

No comments: