Sunday, June 21, 2009

lugn och fin

Så skrev Matilda i mitt franskahäfte en gång. Kan behövas. Fast nu har jag ju inte franska längre, men nu jobbar jag, vilket inte heller är så askalas. Men det är la bara att stå ut. Jag har i alla fall haft trevliga lediga dagar, har varit med Viktor typ konstant, och det gillas! I torsdags var det hemmamys med Ben&Jerry's och film. Sov lääääääänge på fredagen (vaknade nån gång runt åtta och var på väg att väcka Viktor och säga att jag måste jobba innan jag insåg att jag var leeeedig). Midsommarafton firades hos Ivan med Annika, Matilda, Viktor och annat folk, det var trevligt, fast kallt. Igår var det 50-årsdropin hos Nordungs på dagen, det var också trevligt, fast blåsigt (men bor man i ett askalasfint hus vid vattnet så kan man nog stå ut med lite blåst), och på kvällen var jag med Viktor igen, filmtittande hos några kompisar till honom.
Idag klev vi upp i tron att Viktor skulle iväg på Irlandsmöte, men så var inte fallet, så vi åkte runt lite på Alnö och tittade på sommaren istället, och det var också trevligt, tänk vilken trevlig helg jag har haft! Och tänk vilken fin pojkvän jag har!
Ikväll är det filmtittande och godisfrossande med systeryster som gäller, i ett försök att ignorera att jag måste upp och jobba imorrn. Tjarååå

1 comment:

olby said...

jag är bäst. och name the day så rövar jag bort dig från jobbet! jag behöver sällskap!