Tuesday, June 23, 2009

corner of your heart

Det här med att ignorera att jag jobbar funkar ganska bra, jag vägrar gå och lägga mig tidigt och blundar för dom mörka.. ringarna? bildäcken? jag har under ögonen, men trött blir man. Fast nu skrev Ida precis att hon börjar kl. 04.50 imorrn, och att hon dessutom jobbar juli ut, så nu känns det lite bättre.. (nej, så hemsk är jag faktiskt inte, men delat lidande är mindre lidande.. eller nåt).
I alla fall har det har varit en väldigt dålig dag. Jag har kommit fram till att krattning är det jag tycker bäst om, eller det jag hatar minst. Det allra värstaste som finns och existerar på det där jobbet är ogräsrensning i häckarna. Man vill grina, jag skämtar inte. När då solen ligger på (jag ska inte klaga, det är trevligt att sommaren är här men den behöver väl inte ta i så hemskt förrän i mitten av juli?) och man har tjocka långa mjukisbyxor på sig eftersom vi inte får gå i shorts av nån anledning, och iPoden dör för att den har det sämsta batteriet i ungefär hela världen, då blir det snäppet värre. Jag undrar om jag kan få vara specialsommararbetare och bara kratta hela tiden. Det vore ganska fint, i alla fall till en början.
Nu är Viktor här! Tjaråååå

No comments: