Sunday, August 16, 2009

kärlekens alla färjor

Idag har jag varit världens duktigaste (typ) och packat upp min väska från förra helgen (jag sa typ..), städat mitt rum, rensat min garderob och planerat lite framtid! Har dessutom lyssnat på en massa bra musik så jag är helt slut i öronen. Vilket inte hindrar mig från att låta Detektivbyrån strömma ut ur högtalarna nu..
Any way, det var trevligt igår i alla fall! Fast lite kallt och fruktansvärt myggigt. Men det är kul att träffa folk, särskilt nu när typ alla är vuxna och bor långt härifrån, eller ska flytta långt härifrån. Kinesen åker tillbaka till Kina och Idan åker till Småland, hejhå. Man tycker ju att man borde vänja sig vid att säga hejdå till Andreas nu, det är ju faktiskt.. fjärde gången han åker tillbaka dit nu. Men närå. Idan fick jag också säga hejdå till, men hon är i alla fall kvar i Schweden. Fast långt bort i Schweden. Suck.
Jag har förresten börjat fundera själv på allvar hur jag ska göra efter gymnasiet, och just nu lutar det åt att jag åker till Frankrike och läser franska en eller två terminer direkt efter studenten (eller ja, när höstterminen börjar). Ja, jag vet att jag har klagat vansinnigt mycket på franskan under vårterminen, men det lär vara en helt annan grej att faktiskt läsa språket på plats, och få använda det dagligen. Sjukt pepp på det just nu i alla fall! Funderade på det för längesen, typ i nian eller nåt, men inte riktigt på allvar. Men varför inte, liksom.
Tjarååå

Kinesen som snart åker tillbaka till Kina

Den blivande smålänningen

1 comment:

Ida Nordung said...

hoppas ingen smålänning läser, dom kan ju tro att vi tror att smålänningar ser ut på det där viset...
;)