Thursday, August 27, 2009

absolutely no decorum what so ever, baby

Jag har precis skrubbat sönder mig för att få bort allt zombiesmink som blev kvar efter simningen idag. Det var inte lätt. Fast det gjorde inte så mycket, eftersom vi rockade röv. Gjorde oss i ordning och peppade först i black box på skolan, sen drog vi till Nackstabadet och var zombies i typ två timmar. Så nu är den delen av klassikertävlingen avklarad, och kul var det. Jag går i världens bästa klass.
Nu sitter jag och lyssnar på The Ark på så hög volym att skrivbordet skakar lite (nej mina dirtyminded vänner, jag skulle kanske vilja att skrivbordet skakade av en annan trevlig anledning, but that's not the case, det är bara basen som dunkar, tyvärr, höhö). Men The Ark är ju bra såatteee! Ska nog snart kolla på film med systeryster och hälla i mig en massa te. Jag dricker vansinnigt mycket te just nu. Tydligen kan man få en överdos av te och typ få frossa och feber och sånt, kanske skulle testa det. Eller inte.
Fast jag borde läsa psykologi. Gillar att vi redan första veckan har fått saker att läsa där och en BOK att läsa i svenska B (okej, det är inte en särskilt lång bok, men ändå. Hört talas om mjukstart på terminen!?)
Äh. Film i stället.
Tjarååå

tell me a joke and make me smile
play me the part, be the star for a while
absolutely no decorum whatsoever, baby
gimme a wink, let me know you're alive
do what you will, we're only here for a while
absolutely no decorum whatsoever, baby
absolutely no decorum whatsoever, baby

The Ark som sagt. "Decorum" betyder förresten tydligen typ "anständighet". Det visste inte jag, men det gjorde låten lite bättre när jag tog reda på det.

No comments: