Monday, August 17, 2009

ett fullkomligt kaos

Idag ramlade dom här filmerna ner i våran brevlåda. Jag blev glad. Fast jag hämtar inte posten längre, för nu är det snart höst och det har flyttat in en massa tvestjärtar i brevlådan. Äckligt. Men jag blev glad när jag såg att dom låg på våran skohylla. Fina filmer. Och så köpte jag Chocolat och Finding Neverland när jag var i Birsta med Matilda. Så nu har jag en massa fina filmer att titta på. Köpte också sjuårspresent till lillebror och leggings och strumpbyxor till mig själv. Har vansinnigt mycket sånt nu.
Nu har jag Bo Kaspers Orkester i högtalarna igen och känner mig trött och trög och seg. Och lite hungrig, men jag har druckit kaffe och jag blir alltid fejkmätt av kaffe. Ikväll tror jag att jag ska vara vuxen och äta ost och kex med mina föräldrar. Vuxet. Och så har jag börjat läsa Den mörka materian-trilogin igen. Dom är så bra så.

Ida skrev en fin sak i sin blogg (den borde ni läsa. Den finns länkad här till.. höger). Ett fint ord. Självklarhetsvänner. Att man har självklarhetsvänner. Och även om självklarhetsvännerna flyttar till Kina och Småland så är dom ändå kvar, liksom. Insåg idag att jag har känt kinesen och smålänningen i mer än två tredjedelar av mitt liv. Det är ganska länge ändå.

Tjaråååå

det ska vara på vissa vis
det ger vi fan i givetvis
vårt palats är ett fullkomligt kaaaaooooos
Min hjärna är lite kaos. Men så kan det ju vara ibland.

No comments: