Tuesday, April 29, 2008

nobody said it was easy

Jag gillar mitt nya Coldplay-knarkande. Som jag har nämnt i tidigare blogginlägg, men whatever, Coldplay kan man nämna over and over again.
Idag var en chill dag, hade först sånglektion och det gick riktigt bra faktiskt, jag börjar äntligen förstå vad hon snackar om. ^^ Plus att jag fick sjunga För kärlekens skull som förmodligen är en av dom mest uttjatade låtarna som finns men den är fin och trevlig att sjunga. Sen var det matte, jag jobbade inte alls så mycket som jag skulle behövt utan tävlade istället Quadrapop med Emma, Annika, Jocke och Jonas. Jag förlorade. Och så blev jag avknuffad från en stol. Eller, stolen blev bortknuffad under mej, och i stället för att följa med stolen dråsade jag ner på golvet. Sen trillade jag ner mot stan med Annika (ja, i den backen kan man inte kalla det annat än trilla), blev glad av alla blommor som växer överallt och åkte hem. Nu har jag lite smått ångest över plugg, har nationellt prov i matte och naturkunskapsprov nästa veckap och så ska jag lämna in ett hemprov i GeMu. Och jag sitter här. Smartiieeee.
Imorrn är det sista april, och eftersom det inte blev nåt hos Jonas så behöver inte jag ha beslutsångest utan jag åker till Härnta. Det blir nog nice tror jag, om det inte blir som det brukar bli, att pappa står och trampar runt elva-tolv och säger att vi måste åka heeeem. Suck.

Senaste dagarna har jag haft ett gråttryck i huvudet som var obehagligt nära att rinna över i skolan idag. Palla. Jag har inte ens nåt att gråta över, egentligen. Eller så är det så mycket att det helt enkelt inte får plats, så när man väl ger efter så grinar man i typ en timme. Men det visar sig väl.

No comments: