Monday, April 07, 2008

grey, rainy day

Aprilväder. Jag hatar aprilväder. I alla fall sånt här aprilväder. Särskilt när man tvingas ut i det för att man måste till skolan till världens mest ovärda säkerhetsdag. Jag tror iofs inte att det var nån från våran klass som var kvar efter lunch. I stället för att lära mig hur man gör om man brinner åkte jag ner och åt lunch med Emma, Anna och Annika och pratade mycket och länge, det var trevligare så. Sen åkte jag hem och bara på den korta vägen från bussen och till mig hann jag bli genomblöt och såg ut som en dränkt katt när jag klev innanför dörren. Hade inte direkt rätt kläder på mig heller, iofs.

Helgen har varit konstig. Jag har varit konstig. Jag vet inte hur många gråtattacker jag har fått, bara sådär. Jag har tänkt och fått minnen och saknat. Framför allt har jag saknat förra våren. Den var ju bra, trots allt.
Men jag fick träffa Andreas i lördags, det var behövligt, jag hade inte träffat honom på massor med länge kände jag.

Imorrn börjar vi ett eftersom vi har egen studietid i matte och jag glömde matteboken i skolan, chill. Not. Plus att jag måste fixa en ny sångtid, förhoppningsvis funkar det.

Clean getaway med Maria Taylor, min drog den här helgen. Underbar låt.

I finally made it, I made a clean getaway
and I miss you, I miss you every single day

No comments: