Sunday, January 31, 2010

here comes a regular

I fredags efter filosofin kände jag mig hemskt destruktiv och arg. Gick runt och fräste och svor och var allmänt aggressiv. Fick höra: "HAHA, Emma, du är så söt när du försöker vara sur! xD" från flera personer. Så gick det med min arga dag.
Hur som helst gick jag på bio med Emma och Isabelle på kvällen efter tacobuffé på Biteline. Vi såg Sherlock Holmes. Den var väldigt bra, men jag tror att jag hade lite för höga förväntningar på den. Men ändå!
Och i torsdags var jag på vårshowen med Viktor, Annika och Emma (vi träffade Matilda och Jessica på plats). Vissa låtar var bra och vissa låtar var mindre bra. Som det brukar vara.
Igår sov jag jättelänge. Det var välbehövligt. Sen spelade jag Farmville (tro det eller ej, men jag håller faktiskt sakta men säkert på att försöka vänja mig av vid det. Går sådär, men det går ändå framåt), satt och frös i bilen i nästan en halvtimme i minus 17 grader medan mamma, Hanna och Elias var inne och handlade, blev skjutsad till Viktor, fick kläder, åt god mat, hyrde film, såg film (Vantage Point, den var dålig), åt glass.
Idag var det manusläsning för "En midsommarnattsdröm" på Vibacke. Tog fyra timmar. Shakespeare alltså. Sånt ska ju ta fyra timmar (var i och för sig inte konstant läsning, men ändå).
Nu lyssnar jag på Keane. Keane är bra.

1 comment:

Agnespagnes said...

Keane <3
Det var ett specialprogram av London Live i lördags tillägnat bara dem. Jag spelade in det och ser FETT fram emot det. Du borde nog också se det :)