Sunday, January 03, 2010

januariluft

Det är ganska illa när man kliver upp halv tolv och mamma säger "Men oj, är du redan uppe?". Halv tolv alltså. Tänkte kliva upp tidigare men gjorde samma misstag som igår, stängde av klockan för jag var ju pigg. Vaknade 1,5 timme senare.
Hur som helst, jag klädde på mig massa kläder och påbörjade min vandring ner mot staden. Frös ändå. Men det var ganska skönt att gå i januarikylan med Sofia Jannok sjungandes på samiska i öronen och kolla på gnistersnön. Träffade självklarhetsvännerna Ida och Andreas på stan, såg Hasse Aro på Åhléns (det var han, Ida såg honom också!), köpte en kofta och en fin tröja, drack kaffe på Wayne's, tog bussen hem för då var det ännu kallare än när jag gick ner till stan.
Resten av kvällen har jag ätit mat (seriöst, jullov går ut på att äta. Men jag gillar mat xD), varit halvsocial eftersom vi har gäster, börjat läsa en sorglig bok och kollat på Grey's.

1 comment:

Emma said...

Undra vad han gjorde där? Är du efterlyst:P