Friday, October 01, 2010

upptäcksfärd i umeå

Jag och Hanna såg precis en fin film. The Blind Side heter den. Den var fin.

Igår gick jag och Viktor på stan i Umeå jättelänge. Jag hittade äntligen ett par ganska snygga FODRADE (det är sällsynt sällsynt sällsynt) vinterkängor. Men sen hade vi inget att göra, för vissa affärer stängde kl sex och vissa kl sju, vi hade redan ätit och filmen (vi hittade bion) började inte förrän nio. Vi hade alltså lite tid att bli av med. Så vi gick runt och letade efter ett Wayne's, eftersom dom brukar ha öppet hyfsat sent på kvällarna. Hittade inget. Gick runt typ aslänge och letade efter nåt café. Hittade till slut ett. Schmäck. Heter det. Dyrt men trevligt och dom hade öppet länge.
Sen gick vi på bio och såg Wall Street. Den var ganska bra, helt klart sevärd.
Idag åkte jag hem. Invictus visades på bussen. Den var bra!
Jag har haft en mysig vecka!

No comments: