Thursday, September 30, 2010

biograf

Mitt förra inlägg var mitt 500e inlägg. På x antal år har jag alltså lyckats knåpa ihop 500 blogginlägg. 501 efter det här.

Jag sitter återigen i Viktors soffa, väntar på att Viktor ska komma hem och försöker fatta vart bion ligger nånstans eftersom jag och Viktor hade planerat att se Wall Street ikväll. Går inget vidare eftersom jag inte känner till särskilt jättemånga gatunamn här i Umeå. År stolt över att jag överhuvudtaget lyckades lista ut ungefär vart bion ligger. Men jag kan ju ha helt fel. Vi får helt åka en timme tidigare och fråga oss fram! Nä, vi hade tänkt strosa runt på stan lite innan så det ska nog gå bra.
I förrgår beställde jag gardiner! Kände mig lite vuxen. Dags att byta ut mina kogardiner kanske (missförstå mig rätt, jag ÄLSKAR mina kogardiner, jag vill bara ha lite ombyte för en stund, så som jag har ordnat om i mitt rum senaste veckorna och tänker fortsätta ordna om lite så ska väl gardinerna också bytas ut). Beställde i alla fall ett par julröda panellängder. Fatta. Julröda! Man kan ju krevera av mysighet.
Nu ska jag återgå till mitt biosökande.

No comments: