Monday, October 11, 2010

höstigt

Sitter i mitt rum med Jack Johnson i högtalarna. Mmmm fint. Har satt upp mina nya gardiner så nu är det höstigt både inne och ute, och så har jag fått mer ordning på väggarna så nu ser mitt rum faktiskt ganska ordnat och bra ut. Tycker jag.

Jag har haft en mysig helg. Förutom att det var sjukt stressigt på jobbet i lördags, var hur mycket folk som helst. Hade så ont i fötterna/benen/överallt när jag kom hem. Fast det är ändå roligare när det är jättemycket folk än när det typ inte kommer några alls för då går tiden så låååångsamt. MEN som sagt, annars har helgen varit mysig! I fredags åt vi middag hemma hos Viktor och pratade om hundraser med hans föräldrar och jag blev dissad hela tiden, tydligen har jag dålig smak gällande vilka hundar man ska köpa och inte.. I lördags åt vi middag här hemma och i söndags åkte Viktor hem igen. Men jag fick pussas i alla fall, hihi.
Jag letar jättemycket lägenheter fast det är tre månader kvar tills jag förmodligen flyttar, men det är roligt att kolla runt. Fast det är inte alls roligt när man hittar en lägenhet som man vill haaaaa jättemycket och så vet man att det inte är någon idé eftersom alla vill hyra ut så fort som möjligt och jag kan inte direkt betala någon hyra innan jag kan ta studielån.
Nu ska jag snart dricka te och äta brieost (fast inte med Viktor, något som verkar ha blivit en vana att göra när jag är hos honom i Umeå. Men det är ju gott)!

No comments: