Friday, April 30, 2010

sommarjobb!

Igår hände något alldeles jättebra. Jag var och åt lunch med Viktor när jag fick sms från Isabelle att hon hade fått sommarjobb på Lindgården där jag också har sökt, och att personalchefen där hade sagt att hon funderade på att ringa mig också men Isabelle tyckte att jag skulle åka dit så att jag visade att jag fortfarande är intresserad. Sagt och gjort. När jag kom dit tyckte personalchefen att hon lika gärna kunde prata lite med mig när jag ändå var där. Jag tänkte att hon bara ville kolla lite vad jag var för person och ev. höra av sig senare. När vi hade pratat i ungefär 10-15 minuter reste hon sig.
"Ja, men du, då går vi en runda på avdelningen nu så att du får se vad det är för något, så hör jag av mig till dig när schemat är klart! Jag kan nog inte fixa åtta veckor, men sex eller sju veckors sommarjobb ska jag nog kunna ordna."
Jag: o_O!?
Hihihihihihihihihihihih jag har fått sommarjobb! :D På demensavdelningen på ett åldersdomshem visserligen, så det är nog ganska krävande, men det är ett jobb! Så i sommar ska jag och Isabelle ta hand om dementa gamlingar! Nu kan jag gå på gatufesten och göra av med pengar i vår utan att ha ångest! Hihihihihihihihihihi! :D

Och ikväll blir det sista april-mys med fina flickor!

No comments: