Monday, April 26, 2010

altanstädning

Idag när jag kom hem från skolan var det soligt och ganska varmt ute så jag tänkte att det skulle ju vara trevligt att sätta sig på altanen och läsa lite eftersom vi slutade typ tio. Men i vintras när det var tusen kilometer snö ute så tyckte våra katter att åh, vad jobbigt det är att gå nerför trappan för att göra våra behov, vi gör det i den här stora snöhögen på altanen i stället! Sagt och gjort. Så när snön smälte låg det kvar. Fresh. Trots att det har blivit ivägslängt så känns det ju inte jättefräscht att sitta där ute direkt. Så jag beväpnade mig med gummmistövlar, skurborste, skona skurmedel och en hink med vatten och skurade altanen. Tog aslång tid. Tog väldigt många hinkar vatten att få bort allt skurmedel (som förresten bara rann ner till altanen under, men det brydde jag mig inte om). Tog mycket energi. När jag var klar och altanen var tillräckligt torr för att sitta och läsa på hade det blivit molningt och blåsigt men jag satt och frös ett tag ändå baraföratt.

1 comment:

Ida Nordung said...

haha, underbart! jag känner igen det där. Speciellt med att sitta och frysa ett tag bara för att efteråt, skulle jag också gjort :)