Sunday, May 02, 2010

sköna maj

Valborg var trevligt men blev kanske inte riktigt som vi hade tänkt på grund av regn och diverse andra detaljer, men det var trevligt ändå, och sen åkte jag och Viktor hem och kollade på Patrik 1,5. Eller ja, Viktor kollade på hela filmen, jag försökte men somnade hela tiden. Mysigt var det i alla fall.
Igår var jag och fikade med mamma och pratade om en massa saker. Jag gillar sånt. Att fika med mamma. Och sånt. Sen kom Emma och Viktor och vi åkte ut till Ivan och Annika och umgicks med dom och annat trevligt folk, åt god mat, diskuterade mer eller mindre vettiga saker (med betoning på mindre..) och sånt. Förutom att jag mådde galet illa under ungefär en timme nånstans runt åtta-nio så var det en lyckad kväll tycker jag.
Idag har jag vaknat i Ivans brors rum och inte fattat vart jag är eller varför Viktor envisades med att kliva upp kl åtta tills jag kom på att vi var hos Ivan och att Viktor skulle iväg och vara manlig. Jahaja. Senare åt jag pizza med Annika, var hemma en stund, fikade hos mormor och morfar, åkte hem igen, duschade, åt kinamat med familjen och farmor och farfar och nu försöker jag skriva en novell som skulle ha varit inlämnad i fredags som jag inte har skrivit än. Jeez.

No comments: