Friday, April 09, 2010

Stockholmsresan

Hemma igen. Från Stockholm. En relativt händelserik resa måste jag säga. Mer eller mindre. Läs nedan om den spännande resan! Jag har lagt ner mycket tid och energi på det här blogginlägget!

Vi startade resan på strålande humör. Elias var söt, Hanna var ful. Det regnade men det bekom oss inte det minsta.




Föga anade vi att oljepumpen i bilen hipsvips hade bestämt sig för att den inte tänkte hålla längre än cirka 25-30 mil. Motorn skar ihop, vi blev stående på motorvägen mellan Gävle och Uppsala och fick ringa efter bärgning. Det är alltså bärgningsbilen vi åker på om ni tittar på bilden ovan.

Humöret sjönk ytterligare när vi i lägenheten märkte att ploppgrejerna till en av madrasserna saknades. Jag och Hanna fick alltså sova på ett täcke första natten. Behöver jag säga att det inte blev så mycket sömn utan mest irritation?

Men dagen efter vaknade vi till sol. På den övre bilden ser ni utsikten från lägenhetsfönstret. Pappa hade en liknande utsikt från sitt kontor, fast lite finare och utan träd i vägen. Sen lämnade vi pappa tills hans arbete och vandrade iväg mot staden. Efter att ha fikat med mamma och Elias strosade jag och Hanna vidare till Drottninggatan och shoppade saker.

Uttröttade efter dagens strapatser var vi mycket lättade att det den här natten fanns en nyköpt bäddsoffa och vilket gjorde att jag och Hanna nu fick en fungerande madrass att sova på.

Så här blev lägenheten till slut. Den är inte mycket större än så. Till vänster finns en liten kökshörna också. Och ett badrum dårå.

Vi avslutade Stockholmsresan på torsdagen med att återigen lämna pappa åt sitt arbete och gå och fika på samma trevliga ställe där vi fikade på tisdagen. Såhär lycklig var jag då för jag hade precis ätit en pastasallad med pesto och kräftor och druckit kaffe. Och ännu lyckligare blev jag sen för kan ni tänka er, vi gick in på en Krabataffär och vad fanns där om inte en muminhörna med bara fina muminsaker. För ett ögonblick försvann alla hämningar men sen besinnade jag mig och köpte endast en kaffeburk och ett örngott.

Ja, och nu är vi hemma som sagt, med en ny bil. Snart kommer Viktor hit och då ska vi äta vilket är bra för jag är hungrig. Imorrn är det högskoleprov som gäller!

1 comment:

Marielle Elva said...

I know i know, efter remember me (jag repeterar) så ville jag verkligen bara kasta mig på golvet i salongen och gråta!! gråta för att jag blev så arg och så sårad.. det får inte vara såhär!! Men du måste komma upp imorgon. GIRLSNIGHT!!!! ska vi dela en flaska vin förrsten? skulle vara mysigt. ifall inte moa ogillar det :P ska fråga henne. puss