Thursday, October 29, 2009

hufvudstaden och sånt

Blogga ska man ju göra. Så nu bloggar jag.
Jag har ju varit i Stockholm. Med Annika och Viktor. Och sett MUSE. Med Annika och Viktor. What to say, förutom att det var ungefär hur bra som helst. Förbandet, som passande nog hette The Horrors, höll på att förstöra vårat pepp totalt, men sen strosade MUSE ut på scenen och vi blev lyckliga igen. Det var så bra så bra!!!!
Jag och Viktor tog oss till boendet utan några större problem (förutom den vansinnigt fulla tunnelbanan. Eller ja, vagnen. Typ fullt var det. Asfullt) och jag antar att Annika tog sig till sitt också eftersom hon verkar leva och och må bra. Jag har återigen kommit fram till att jag aldrig nånsin vill flytta till Stockholm.
I söndags vandrade jag, Agnes, Alex och Viktor runt i hufvudstaden släpandes på diverse väskor och efter ett tag även påsar. Jag inhandlade tre tröjor (om man räknar med Muse-tröjan som jag faktiskt var lite tvungen att köpa), två par strumpbyxor och ett par örhängen. Dyra. Men dom var röda med vita prickar, så det får väl vara värt det. Seeen följde jag med Agnes och Alex till Västeråssss!
Måndag var en göra-inget-särskilt-dag, jag och Agnes åt ekologisk Moneybrother-soppa och kollade på Grotesco. Framåt kvällen tog vi oss till stan och fikade innan vi träffade Alex och några av Agnes klassisar och kollade på Bröllopsfotografen, som var något av en besvikelse men ändå helt okej. Efter filmen kekade jag, Agnes och Alex thaimat och sen avslutade vi kvällen med öl och riktigt tjejsnack.
Igår åkte jag hem. Det är hemskt tråkigt att åka tåg. Jag var dessutom tvungen att väcka en väldigt liten man eftersom han låg och sov på mitt säte. Det är inte lätt.
Idag har jag varit på teater med Emma, det var askalasbra. Nu lyssnar jag på Bo Kaspers Orkester och funderar på om jag borde sova säng. Det borde jag nog. Imorrn kommer Amanda och Moa hit!! Askalas och såååå!

No comments: