Saturday, October 03, 2009

recovering the satellites

Det typ stormar ute. Eller det regnar och blåser och är höstigt i alla fall. Jag och lillasyster har lagat mat och kollat på film och ätit en vansinnig mängd onyttigheter. Ungefär så som man ska tillbringa en regnig och blåsig och höstig dag. Sen kom päronen och lillebror hem och hösten kan få ta i allt den kan ute. Det är stormarna här inne jag har problem med och dom är svårare att hantera än utestormarna.
Igår var det i alla fall utgång med finaste tjejorna som gällde, peppade med musik och var allmänt innan-utgång-hysteriska här hemma innan vi drog till Lyset. Men ärligt talat, krogen har tappat tjusningen (okej, krogen har aldrig haft nån tjusning..). Visst, det är kul om man är i rätt sällskap, men det är folket runtomkring som förstör allting. Men det kanske bara är jag som är grå och tråkigt allmänt opepp på allt just nu. Kanske.
Sov till ett idag och är ändå trött nu. Hur gick det till? Har visserligen några veckors sömnbrist att ta igen, men ändååå. Jag är fruktansvärt oredo för ännu en skolvecka. Jag borde rycka upp mig men jag vet inte hur för det är en miljon grejer som gör att jag verkligen inte orkar rycka upp mig. Blähbläh osv.
Imorrn är det söndag.

2 comments:

Emma said...

jag tycker oxå att det inte är lika roligt längre, det är så mycket mysigare med hemma fester, ja förutom att på korgen slipper du städa :P

olby said...

MEN KÄRA VÄNNER ni skulle bara våga tappa peppen för krogen lagom till att jag blir myndig! SRSLY!