Friday, October 16, 2009

oresonlig

Saker jag har varit arg på en regnig dag som denna:

Regn
Arga och sura busschaufförer som skriker åt folk när deras barnvagn (som var tom) råkar välta i bussen ("Har ni inte fett nog att SPÄNNA FAST med remmar i sätena!?!?!?!? Man kan väl FÖRIHELVETE inte lämna en barnvagn sådär!!!!!"). Ja, för man brukar ju ofta gå och ha remmar i bakfickan? Ärligt talat. Nästa gång jag träffar på en sur busschaufför kommer jag få ett utbrott och slå väskan i ansiktet på han/hon eller liknande.
Darins cover på Viva la Vida
Att kaffet jag gjorde efter skolan blev kallt asfort
Att Spotify inte har nån Pink Floyd
Att folk är så intoleranta mot allt (alltså inte laktos och sånt, utan snarare.. allt annat)
Att jag är så intolerant mot allt (fast jag är i alla fall intolerant mot ganska bra saker, som Darins cover och sura busschaufförer)
Att FC har vägrat funka hela dagen
En sjukt irriterande fluga som flyger framför ansiktet på mig hela tiden

Saker jag har varit glad på en regnig dag som denna:

Grey's anatomy
Kaffe
Naturgodis
Att det eldas här hemma
Musik
Att det är fredag och jag börjar jobba halv tre imorrn, inte typ åtta som det var tänkt från början (sen jobbar jag i och för sig till typ.. tio på kvällen, men ändå)


Jag känner mig ändå väldigt oresonlig och så.

No comments: