Tuesday, October 20, 2009

green and gray

Jag är trött. Trots att jag sov till halv elva idag. Matilda säger att det beror på min sömncykel eller trötthetscykel eller nåt. Sömntåg, sånt som föräldrar brukar prata om. Ett sömntåg åkte alltså just förbi mig, men eftersom jag sitter framför datorn istället för att försöka sova så hoppade jag inte på tåget, och då åker det förbi, och så blir man pigg, och sen ligger man vaken i några timmar eftersom tågen inte går så ofta.
Så sa mamma till mig när jag var typ tolv. Sen dess tänker jag alltid på tåg när jag inte kan sova.

Nu lyssnar jag på Nickel Creek och tänker att jag borde göra klart psykologin. Fast jag tror jag ska göra klart den imorrn i skolan istället. Skjuta upp skjuta upp, men ärligt talat, det är lite svårt att skriva ihop nånting när word inte funkar på datorn.

Jag har tänkt mycket på B senaste dagarna. Hon kom på tal i söndags när vi åt middag hos farmor och farfar, och då fick jag en sån där "Shit, det hände faktiskt"-grej, som jag inte har fått på jättelänge. Det är snart ett år sen nu. Det är konstigt.

Näh, nu ska jag borsta gaddarna och typ.. ladda skola. Tre dagar kvar innan lovet nu, bara att bita ihop.

No comments: