Tuesday, October 06, 2009

losing keys

Jag är trött som en gnu (åh vad längesen jag jämförde mig själv med en gnu, det känns fint) men inte går jag och lägger mig. Näh. Jag sitter och lyssnar på världens underbaraste Jack Johnson och tänker att jag borde gå och lägga mig.
Trött som en gnu och jag skrev precis till Matilda att jag inte vill bli aborterad, fick en känsla av att någon har sagt det någon gång förut men då kom vi fram till att nä, det skulle ju inte funka i alla fall. Nån som känner igen att den har haft den diskussionen med mig?
Jag skickade i alla fall in min etikuppgift idag. Jag vet inte hur det gick men den är i alla fall inskickad. Psykologiprov och etikuppgift, check. Nu är det bara typ fem uppgifter kvar som ska skrivas och skickas in, plus att jag ska jobba och ha teater och träna. Hejja.
Ute stormar det lite igen. Idag när jag hade varit och tränat (jag är duktig!) så var det rent hemskt att gå från friskis till bilen. Det har varit en blåsig och regning höst hittills. Inne och ute. Jag får inte ordning på nånting alls känns det som. Wäwäwäääää.
Sova säng nu innan jag trasslar in mig för mycket. Mina ögonlock känns ungefär som astunga sandsäckar eller nåt. Fast imorrn kan nog bli en ganska chill dag, eget arbete och så. Men ändå.

I've been losing lots of keys lately
I don't know what that means but maybe
I've been better of with things
that can't be locked at all

Jack Johnson kan allt. I alla fall skriva låtar och sjunga och spela på gitarren. Och han gör det så att jag blir alldeles knäsvag. Nästan. Näääästan.

No comments: