Saturday, March 28, 2009

premiär ftw

Jag hatar blogspot.

Idag hade vi premiär på När dagen gryr, det gick faktiskt ganska bra! Var lagom nervös innan vi började, sådär som det ska vara, sen blev jag aaaasnervös under sista scenen eftersom min replik där brukar vara lite sådär. Men det gick bra och jag skakade som ett asplöv efteråt. Fyra föreställningar kvar nu! Och ikväll är det premiärfest, just nu är jag bara väldigt trött och opepp, men det kan nog bli kul tror jag.
Igår hade jag en mysig kväll med Viktor, och idag har jag mest hetsat inför premiären, och pussat lite på Viktor med jämna mellanrum. Och blivit alldeles lättad varje gång jag tänker på hur vansinnigt slapp nästa vecka kommer vara! Både våran franskalärare och våran KuHi-lärare är bortresta, så jag kommer bara behöva vara i skolan 1,5 dag. Återläsningsdag på måndag, franska och KuHi på tisdag så då tänkte jag göra uppgifterna vi har fått hemma, onsdag måste jag vara i skolan, ingen KuHi på torsdag och på fredag börjar jag klockan ett! HAH! Dock jobbar jag nog både måndag och torsdag, och så har jag ju teater, men ändå.
Nu ska jag snart kila iväg till premiärfesten, tjarååå!

1 comment:

Ida Nordung said...

Skoj att det gick bra! När är dom andra föreställningarna?
Imorgon blir det nog lite tajt att komma till sundsvall i samband med kören för jobbet och sådär. Men vi borde ses snart! och jag vill ju gärna se pjäsen!
(men bara om mikael persbrandt är med..)