Tuesday, March 03, 2009

big yellow taxi

Tiiiiiisdaaaag är det idag, och jag har ingenting alls att göra (jag försöker att inte tänka på uppgiften om samerna). Så med Counting Crows på hög volym i högtalarna sitter jag och nördar lite vid datorn istället. Så fort pappa kommer hem med bilen, typ runt fyra, tänkte jag pallra mig iväg och träna, så att jag i alla fall gör nånting vettigt idag.
Menmen, i söndags åkte jag alltså till Ida. Vi pratade en massa, kollade på Förnuft och känsla (eller ja, pratade med filmen som bakgrund typ xD), drack kaffe, åt semlor, lyssnade på Mammas Nya Kille (alltså, det är ju fantastiskt!) och pratade mer. Igår fikade vi på Rutiga Duken (typ snöstorm ute, kul att våren är på väg liksom...) innan jag åkte hem. Det var tänkt att jag skulle umgås med Jonas men så blev det inte, så jag väntade mig en tråkig hemmakväll men runt nio åkte jag till Kibe och umgicks med honom och Emma en stund. Det var bra, för hade jag varit kvar hemma hade jag förmodligen bara tänkt sönder saker.

Det där med tänkandet ja. Jag skrev i mitt förra blogginlägg att jag skulle försöka tänka igenom saker och ting under lovet. Problemet är bara att jag tänker igenom fel saker. Just nu känner jag mig bara förvirrad och osäker på det mesta, och det blir inte bättre av att jag tänker på det som gör mig förrvirrad och osäker. Men som sagt ska jag iväg och träna om ett tag, då kanske jag kan fokusera på nåt annat ett tag.
Wellwell, tjarååå

No comments: