Wednesday, October 01, 2008

dare you to move

Matteprovet idag gick över förväntan ganska bra, tror jag. Jag har inte fått tillbaka det än eftersom vi inte pallade gå på återsamlingen, men det kändes som att det gick ganska bra, i alla fall med tanke på hur dåligt jag trodde innan att det skulle gå. Any way, efter matten var vi ute i musikhuset en stund, sen vandrade jag hem till Jonas med han och Emma, köpte sibylla och åt en väldigt nyttig lunch i Jonas soffa (jag gillar hans soffa). Men det var förmodligen bättre än köttsoppa på skolan, såatteee... Vi spelade lite Wii (jag har dålig balans) och så. Sen följde en vansinnesfärd i ösregnet på Jonas moppe, jag satt mest och tänkte "Jag hoppas att Jonas ser nånting nu, jag hoppas att Jonas ser nånting nu, jag ser inte ett skvatt!" men det gick bra, förutom att det i princip droppade av oss när vi kom fram. Vi hade en ganska rolig idrottslektion och sen pallrade jag mig hemåt.
Jag har upptäckt en massa bra musik senaste dagarna, det är chill. Så man kan variera sig lite, menar jag. Dock så är det massor med låtar jag skulle vilja bränna ut på skiva nu men Limewire har bestämt sig för att lägga av, av någon dum anledning. Men youtube funkar det också, även om det betyder att jag bara kan lyssna när jag sitter vid datorn. Jag kanske kan be någon vänlig själ ladda ner låtarna och skicka dom till mig, eller nåt.

Annars då. Jag saknar Andreas. Jag saknar bajskottarna (eller jag saknar tiden när dom var mina bajskottar, nu vet jag inte vad som gäller eller vad som händer). Jag saknar några stg:are. Jag åker bergochdalbana i känslor och tankar och humör. Jag försöker få ordning på saker och ting. Det är inte helt lätt. Så jag är väldigt tacksam för att jag har de människor som jag har i min omgivning (de som är bra alltså). De är oerhört viktiga och betydelsefulla.

















Between who you are and who you could be
Between how it is and how it should be
I dare you to move, I dare you to move
I dare you to lift yourself up off the floor
I dare you to move, I dare you to move
Like today never happened

No comments: