Monday, September 29, 2008

sway

Ont i huvudet, ont i nacken och trött som ett as. Egentligen skulle jag vilja gå och lägga mej och lyssna på lugn musik hela kvällen, men nej, först måste jag göra en massa matte och historia, hurra. Som sagt har vi sjukt mycket plugg nu (tror att jag har nämnt det i alla fall), hjärnmos och sånt börjar bli bekant igen. Att man glömmer bort sånt över sommaren. Suck.
Idag spelade vi för barn på Södermalmskolan, dom var söta. Dock så är mina fingrar mer eller mindre trasiga av gitarrspelande hela dagen, men så kan det vara ibland. Dom verkade ju uppskatta det vi spelade och sjöng i alla fall (i och för sig kanske det beror på att vi är värsta vuxna och dom kan inte vänta tills dom blir lika coola som oss.. eller så beror det på att dom kände igen låtarna). Innan dess hade vi ensemble, nu är det 60-talsmusik som gäller. Men det är ganska roligt, beroende på vilken låt vi har och vilket humör folk är på.
Förresten så ska det snart börja dyka upp lite bilder i min blogg hade jag tänkt, en bild varannan måndag blir ju lite tråkigt i längden. Håll ut, kära läsare! Tjarååå

I’ve always been a dreamer
I’ve had my head among the clouds
well now that I’m coming down
won’t you be my solid ground

I look at you and see a friend
I hope that’s what you wanna be

No comments: