Thursday, October 23, 2008

another one bites the dust

Trött trött trött. Imorse var jag på skolan 08.40, fast vi brukar börja 11.15 på torsdagar, men vi skulle spela på ensemble-grupperna både på ettornas samling och tvåornas och treornas samling, så det var bara att kliva upp, bege sig till skolan och bära instrument. Som en av våra musiklärare sa, om vi satsar på musikkarriär så ska vi vara beredda på att 1% handlar om att stå på scen och spela/sjunga och resten av tiden är bara bilåkande, hotellboende, instrumentbärande osv. Känns fint. Men det är kul att gå estet. Det är kul att hålla på med musik. Jag ångrar inte en sekund att jag valde det.
Igår var vi på musikal, såg Svart som synden som min morbror med flera var med i. Den var bra, tycker jag! Den har tydligen fått kritik för att den driver med och gör narr av frikyrkor, men går man på en musikal som kallar sig själv en satirisk fars så bör man vara beredd på sånt och inte ta illa upp. Tycker jag.

Nu borde jag skriva klart samhällskunskapsuppgiften om vem jag tycker ska vinna presidentvalet i USA, men jag orkar inte. Det finns liksom inget mer att skriva. Plus att jag glömde kvar den i skolan, kom jag på nu. Den ska lämnas in imorrn. Det var ju bra.
Och så borde jag plugga matte eftersom jag ligger sjukt mycket efter nu, igår gjorde jag typ ett halvt tal på hela lektionen, resten av tiden pratade jag med trevligt folk i stället, det var roligare så. Vi har ändå inte prov förrän efter lovet, så det blir nog bra.. ehe.
Annars är saker och ting rätt okej. Tjarååå

No comments: