Sunday, October 05, 2008

korvspad

Det regnar. Det har regnat sen i.. tisdags tror jag, möjligen onsdag. Hur onödigt är inte det på en skala? Hösten ska ju vara sprakande och solig och fin. Men nejdå, regnigt och grått. Suck.
Helgen då. I fredags drog jag upp till Härnta och träffade Ida, vi lagade god mat, pratade, försökte se "I'm not there" men den var lite seg och svår att förstå sig. Jag tror att den är väldigt bra om man inte tittar på den en fredagkväll när hjärnan är typ mos.
I lördags kollade vi på en sjuk dokumentär innan vi vandrade ner mot stan och jag bussade hem. Vi firade morfar som har fyllt år, sen åkte jag vidare till Anna och kollade på film med henne, Jonas, Emma, Annika och Kibe. Vaknade runt tio-halv elva imorse, gick mot bussen med Annika i regnet runt tolv och nu sitter jag här och väntar på sms-svar. Ikväll tror jag att det är Patrik 1.5 på bio som gäller, det blir nog bra det. Nu ska jag läsa lite Linas kvällsbok 2 och äta choklad, det blir nog bra det också. Det här var ett ganska meningslöst blogginlägg men så kan det vara ibland.

Det finns stunder när man tittar på en person eller pratar med en person, eller personen bara råkar säga eller göra nånting och jag inser hur vansinnigt mycket jag tycker om den personen. Jag blir nästan rädd när det blir så, för då inser jag också att jag verkligen inte skulle klara mig utan personen i fråga. Och du som sa att man inte kan älska sina vänner (minns inte vem det var, men någon har sagt det) för att man bara kan älska någon man är kär i, gå och lägg dig, du har fel.
Tjaråå

4 comments:

Ida Nordung said...

ja jag vill leva jag vill döööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö... i kooooorvspaaad!

Andreas said...

Har Ida blivit galen??

Hur som helst är kul att höra att ni har skitväder!!

Anonymous said...

KORVSPAD :D:D:D:D:D

Timide said...

Ida har alltid varit mer eller mindre galen! Och idag har det faktiskt varit sol! :D Dock ganska kallt, men är det höst så är det.