Friday, March 12, 2010

"Är det en kille!?" "Ja." "Är det en tjej!?"

Nu är jag hemma. Det blev inget Göteborg eftersom dom ringde från SJ och sa att alla mina tåg var inställda. Så jag avbokade alla mina biljetter och bestämde mig för att åka hem med Viktor och Emma istället. Sen idag när vi var på Centralen så visade det sig att tåget till Göteborg visst skulle gå ändå. Asbra, SJ! Blir träffande av Ida och Andreas nån annan gång, så snart som möjligt!
Men det har hur som helst varit tre trevliga dagar i Stockholm! Tågåkande tidigt i onsdags, Emma och Viktor sov tills jag inte lät dom sova längre, sen spelades det kort. Irrade runt i Stockholm ett tag innan vi hittade lägenheten vi skulle bo i (vindsrum typ, fint och sött och snedtak och utsikt över Stockholmstaken bra), handlade frukost för tusen miljoner kronor eftersom vi bara hittade ett 7eleven, slapp, middag med Annika och Ivan, chill i lägenheten med vin och diverse samtalsämnen.
Igår var vi i stan i princip heeeela dagen. Shopping shopping (min ekonomi gråter, men tre par skor, tre linnen och en kjol är inhandlade och jag är nöjdis!), middag, Alice i Underlandet i 3D (den var bra, men jag hade nog för höga förväntningar och jag gillade inte storyn) och hem.
Idag har vi packat och städat och gått runt på stan lite mer och åkt tåg. Kortspel mellan Stockholm och Gävle, 20 frågor hela vägen från Gävle till Sundsvall. Började relativt sansat och bra, slutade mindre sansat.
Viktor: Okej, jag har en.
Jag: Ivan!
Emma: Jens!
Jag: Jag!
Emma: Jens!
Men vad gör man inte för att få tiden att gå. Jag har any way väldigt fina vänner och en väldigt fin pojkvän!

1 comment:

Vikkepikke said...

du kan va fin :o