Wednesday, September 23, 2009

trött dag, trött tjej, trött allting

Igår var en sån där kväll när jag pluggade religion i 1,5 timme och var trött och ingenting kändes bra och jag hade en konstig frisyr eftersom luggen var i vägen när jag skulle plugga och jag kände efter för mycket och jag tänkte för mycket och så. Ibland har man såna kvällar. Och ibland har man dagar som idag, när ilskan liksom ligger och bara väntar nånstans bakom revbenen och sen hoppar den helt plötsligt fram och det hjälper inte att kasta skolväskan i golvet så i stället börjar man grina argtårar eftersom det inte är nån hemma som man kan skrika på. Aggressiva sms kan man skicka också, fast det hjälper inte.
Fast sen fick jag prata med allra bästa Andreas och då blev jag lite mindre arg och sen var det teater och då blev jag ännu oargare (teatern är igång igen!! :D) och nu pratar jag med bästa Thomas och då behöver man inte heller vara arg.

(Jag kan faktiskt skylla lite på att jag har sovit alldeles för lite senaste tiden och jag har haft TVÅ prov idag, och vi har liksom två lektioner om dagen. Fast jag vet att man inte kan skylla på sånt egentligen. Men jag gör det ändå). Just nu pratar jag som sagt med Thomas och har den dära låten från Rädda Barnen-reklamen, med skotthålen i tavlan och det där, på repeat och repeat. Den passar just nu, och den är braw.


Och så ramlade det ner en fin liten skiva i brevlådan idag också! Det var kalas. Counting Crows alltså. Ohmy.

No comments: