Wednesday, September 02, 2009

perhaps if I was just a little bit stronger

Idag när jag kom hem från skolan (vi slutade typ elva, och visst, det är askalas, men det blir väldigt tråkigt när man inte har något att göra) så ville jag inte vara hemma, så jag strosade iväg med iPod och mina nya fina hörluraaar, mammas fulsnygga kofttröja som jag har snott av henne, kamera och.. ja. Jag tänkte gå upp till elljusspåret och vandra lite där, men eftersom det var en fet traktor och en massa sand i vägen så svängde jag av på en liten stig där jag inte gått förut. Och då kom jag rakt upp i skogen! Alltså, skog! Med bara stigar och lingonris och träd. Glad tjej liksom. Det var fint. Tack snälla vägarbetare som bestämde sig för att dumpa allt mitt i vägen.
Sen åkte jag och hämtade lillebror, träffade Annika och Viktor en stund på stan trots att lillebror protesterade, åkte hem och lagade mat eftersom pappan är i Grekland och mamman skulle jobba över. Ikväll tror jag att det blir mer Grey's anatomy faktiskt (jag börjar nästan skämmas lite. Men bara nästan). Imorrn börjar vi kvart över elva, kalas!
Tjarååå

perhaps if I was
just a little bit stronger
just a little bit wiser
just a little less needy
and maybe I'd get there
just a little bit pretty
just a little more aware
just a little bit thinner
and maybe I'd get there

No comments: