Sunday, February 15, 2009

solid ground

Segsegsegsegseg! Söndagar brukar i och för sig vara sega. Jag kanske behöver hälla i mig lite kaffe. Jag tror nog att jag ska göra det snart.
Any way, den här helgen har också varit bra! I fredags hade vi vanlig lektion på förmiddagen (franska, vi skulle visa några fransoser runt i stan. Kul när det är typ tio minusgrader) och sen hade vi sex och samlevnad på eftermiddagen, värderingsövningar och diskussioner. Jag gillar att våran klass (eller dom typ.. tolv st som var där) först kan vara stenseriösa och verkligen säga en massa bra saker, sen spårar det ur totalt, sen blir det seriöst igen, sen spårar det ur osv. Det är fin klass.
Efter skolan drog jag till Biteline med Emma, Annika, Sofia och Kibe och käkade där. Det var väldigt gott och väldigt trevligt att sitta där och prata om en massa saker! Sen vandrade vi upp till bion och såg The curious case of Benjamin Button, den var så braaa och så fin! Väldigt sevärd film!
Igår jobbade jag från halv tio till fyra, lite segt att kliva upp typ halv åtta en lördagmorgon, men vill man tjäna pengar så! Plus att jag tycker att jag har ett väldigt trevligt jobb (okej, jag har bara jobbat två dagar än så länge, men ändå!), jag fick lära mig att hantera kassan osv. Gick kanske inte så bra i början, men efter ett tag så xD När jag hade slutat åkte jag, mamma och Elias till Härnösand på 50-årsfest! Det var också trevligt, trots att jag var askalastrött.
Idag hade jag tänkt åka ut till Birsta en stund, men eftersom mitt eventuella shoppingsällskap Jonas inte svarar på mitt sms så skippar jag det, har ingen lust att åka dit själv och jag måste ändå vara hemma till typ två igen, då ska jag uppvaktas lite i efterskott av några vi känner :D
Wellwell, nu tror jag att jag ska plugga lite körkortsteori.. Suck. Tjarååå!

No comments: