Wednesday, February 04, 2009

analysera mera

Näh. Jag gillar inte onsdagar. Först har vi kultur- och idéhistoria, vilket inte är så askalas (i alla fall inte idag, men å andra sidan hade vi våran första lektion i det idag, så det kanske blir bättre. You never know) och sen på eftermiddagen har vi idrott. Men eftersom vårat schema är så fantastiskt bra (känn sarkasmen) så börjar inte idrotten förrän kvart över tre. Så vi har alltså håltimme från kl elva till kl tre, där man inte har nånting att göra. När vi hade käkat lunch och spelat kort försökte jag ta itu med engelskaanalysen, men det kändes väldigt tungt (engelskaanalysen, hur dumt är inte det ordet? Två a:n i rad, sjukt fånigt! Det kanske inte ens är så man skriver, och då är det i och för sig jag som är fånig). Men jag har ändå kommit en bit på den! Och så försvann alla härifrån så jag har ingen att prata med just nu heller. Men dom kanske kommer tillbaka snart.
Any waaay, så längtar jag till lördag nu (jag hoppas att det blir bra) och sen längtar jag till onsdag för då blir jag myndiiiiig. Inte för att jag tror att det kommer bli så stor skillnad, förutom att jag typ.. får skriva på papper själv, och att mitt studiebidrag automatisk kommer till mitt konto utan att passera mina föräldrars konto först. Och så får jag ju köpa folköl. Sjukt vuxet! (För öl smakar vuxet, sa Klara igår på teatern.)
Teatern förresten. Det känns inte som att vi kommer särskilt mycket framåt. Fast lite framåt, men alldeles för lite för att det ska kännas bra. Vi måste nog skärpa oss.
Nu ska jag se om det är nåt kul folk här, eller så ska jag fortsätta med engelskan. Any way, tjarååååå!

No comments: