Thursday, January 01, 2009

nytt år

Gott nytt år, folks! Nyårsafton igår var lugn men bra. Amanda och Moa kom hit och vi lagade mat, spelade Wii, pratade massor och kollade lite på Notting Hill. Strax före halv tolv gick vi ner till hamnen och kollade på sjukt snygga fyrverkerier, vi träffade Dario och Thomas men trots att vi gick flera varv lyckades jag inte hitta någon annan bekant (eller jo, men inte tillräckligt bekant för att jag orkade prata med dom).
Idag har varit en seg dag, Amanda klippte mig innan hon och Moa åkte hem och sen har jag bara suttit här. Och kollat på Corpse bride, som jag inte har lyckats se tidigare. Sjukt skruvad men bra film, han kan det där, Tim Burton.

Ja, och nu är det ett nytt år. 2009. Det blir förhoppningsvis ett bra år. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om 2008, det har varit ett väldigt bra år men det har varit dåligt på sina ställen också. Jag orkar nog inte skriva en sammanfattning från hela året, men vissa dagar/kvällar kommer jag nog alltid minnas, åtminstone ett bra tag. Till exempel (om ni nu orkar läsa allt):
  • Jag fyllde 17 i februari. Fint folk från Härnösand plus Jonas och Emma (som också är fint folk, men inte från Härnösand) var här helgen efter och firade mig lite, det var trevligt.
  • Jag och Jonas var med i TV i mars, jag sjöng och Jonas spelade piano. Det var sjukt nervöst men ändå en schysst upplevelse.
  • Jag var i Edsåsdalen med Amanda och hennes familj typ hela sportlovet. Sjukt mysig och bra vecka!
  • Jag drog ner till Västerås och träffade Agnes och lite Alex på påsklovet. Vi shoppade i Stockholm, kollade på bra film, rökte vattenpipa med Agnes polers och så. Det var också väldigt trevliga dagar.
  • Vi fick världens finaste vårväder i april nån gång, och det känns som att det enda vi gjorde på dagarna var att sitta ute i solen och äta glass. Vårterminen efter typ påsklovet var bra.
  • Skolavslutningskvällen var vi ute i Kibes stuga, jag, Emma, Annika, Anna, Jonas och Kibe. Jag blev nästan isläpad i vattnet men klarade mig, fast sen tog sig alla utom Emma (hon var kameraman, eller kamerakvinna :D) i vattnet. Det var en väldigt mysig kväll!
  • Jag jobbade hela första halvan av sommarlovet, det var drygt, jobbig och asigt, men jag fick en massa pengar. Midsommar var jag ute på Alnö med en massa trevligt folk! Jag hann också med att träffa bästa esteterna några gånger under sommaren, och så åkte vi till Stockholm och på kryssning till Estland med familjen.
  • I slutet av augusti började skolan och Andreas åkte till Kina. Jag minns särskilt vissa tillfällen av höstterminen, bland annat tältningen på Alnö. Eller när jag, Marielle och Annika tömde en tre liters vinbox, pajade två vinglas och tog en smart promenad. Eller Annikas 18-årsfest, som var askalas fram till typ två. Eller senaste festen hemma hos Jonas. Eller övernattningen på skolan.
  • Jullovet har varit bra, lugnt och ganska mysigt.

Wellwell, det där blev ju en ganska lång sammanfattning märker jag. Men så kan det bli ibland! Tjarååå


No comments: