Monday, January 26, 2009

please don't make this harder

Det är konstigt hur en annan persons attitydväxlingar kan ändra ens eget humör på en sekund. Det är ganska störande också. Fast det brukar gå över efter ett tag. Men ändå. Drygt. Särskilt när det är en person som man vill ska vara glad och uppåt eftersom den personen brukar kunna dra upp mig när jag är deppad eller på dåligt humör. Meheeen, som vanligt tänker jag för mycket och tar åt mig för lätt.

Jag har kommit på att det här kommer bli en ganska tråkig termin. Vi har gemu B, inså 4, engelska B, individuella (franska för mig), kultur- och idé-historia och idrott. Mjäk. Jag fattar inte varför jag valde franska på individuella valet, jag tyckte ju inte direkt om franskan på högstadiet, om man säger så. Men det är väl bara att bita ihop och stå ut, antar jag. Meritpoäng!
Idag hade vi i alla fal GeMu på förmiddagen och Inså på eftermiddagen. Kul att vi började med ett prov i musikteori (okej, det var inte så svårt, bara repetition från a-kursen, men ändå). På Inså 4 ska vi egentligen lära oss grunderna i piano, men vi som vanligtvis har piano i Inså-kurserna får läsa jazzpiano i stället, det tror jag kan bli kul, jag tycker jazz är coolt (inte storbandsjazz kanske..).
Hade körlektion efter skolan, det gick väl helt okej. Det tär på en, det här med att ta körkort! Jag tänker hela tiden på hur mycket jag måste plugga och hur mycket jag måste träna och köra innan provet och uppkörningen, jag har till och med drömt bildrömmar, helt galet. Men som jag försöker intala mig själv hela tiden, det kommer att vara värt det sen!
Nu är jag trött. Imorrn ska jag köra halkbana kl sju på morgonen...
Tjarååå

1 comment:

Ida Nordung said...

ooh, jazzpiano! coolt. lycka till på halkan!