Sunday, January 25, 2009

vägmärken och annat bjäfs

Det här med körkort alltså. Jag får spatt på all teori som ska läsas. Ca 260 sidor, plus att man ska lära sig vad alla skyltar betyder (vilket är typ 15 sidor till). Jag orkar inteeeee, och hur mycket jag än läser så är det alltid hur mycket som helst kvar att lära sig. Det känns som att jag kommer behöva läsa den där boken typ tio gånger innan jag har lärt mig hälften av det.. Suck! Men det lär ju vara värt det sen, antar jag. Så det är bara att bita ihop och läsa vidare.
Körningen går bra i alla fall, förutom att körskolan försöker lura på mig en massa extra lektioner som dom har sagt förut att jag inte behöver, men nu har det helt plötsligt ändrats och jag behöver flera lektioner till. Näh, jag tänker inte låta dom pumpa mig på pengar utan kamp! (Okej, det är inte jag som betalar, men ändå ^^).

Den här helgen har varit lugn. I fredags mådde jag fortfarande ganska dåligt och spenderade kvällen med att kolla på film med mamma och Hanna och titta på en massa kort från när mamma tågluffade xD (Tjejor, vi måste försöka få till en utlansresa!) I lördags gick jag på öppet hus på skolan ett tag, vi spelade Buffalo soldier som jag var med på, sen kollade jag när andra spelade och hjälpte till att städa. Efter det åkte vi ut till Alnö en stund innan vi åkte hem igen, jag var hemma hela kvällen igår också, hade ingen direkt ork till något annat. Det tär att ha influensa!
Idag åkte vi upp till Härnösand i snöslasket och snöblåsten, jag körde vilket inte var så kul, varje omkörning var hemsk och jag såg typ ingenting pga all snö och slask som hela tiden stänkte på rutan. Men det gick bra ändå!
Nu har jag sjukt tråkigt, har lust att bara lägga mig i soffan och kolla på Grey's anatomy, men Hanna och hennes kompisar har ockuperat vardagsrummet och jag borde egentligen fortsätta plugga teori...
Well, tjaråååå

No comments: