Wednesday, January 28, 2009

kalla kriget

Idag är det två veckor kvar tills jag fyller 18, wähääää!
Två veckor fyllda av plugg, verkar det som. Vi har läxor varje vecka i både engelska och franska, och jag har ett ogjort historiaprov som jag måste göra snart, och så den jäkla körkortsteorin ovanpå det. Fast det är inte så mycket egentligen, det är nog mest teorin som känns jobbig.
Idag hade vi redovisningar på historian, våran grupp gjorde väl lite sådär ifrån sig, men det blev rätt bra ändå, tack vare att Jonas och Jocke satt och läste igenom det typ fem minuter innan vi skulle redovisa xD Jag och Sofia hade inte särskilt mycket alls att komma med, men jag tror faktiskt inte att det här påverkar betyget särskilt mycket eftersom kursen egentligen är avslutad. Så imorrn börjar vi med Kultur- och idéhistoria! Får se hur det blir. Vi ska även till Södra berget imorrn och kolla lite på skid-SM och så, jag är sjukt opepp på det. Men jag är inte särskilt pepp på att vara ute överhuvudtaget eftersom min hosta och förkylning inte verkar vilja ge med sig helt. Menmeeeeen.
Igår körde jag halkbana! Det var kul, mycket roligare än jag hade trott! Fast det var skiiiitsvårt, typ omöjligt att hålla sig på banan (kanske är det som är meningen i och för sig). Men nu är det gjort i alla fall!
Nu borde jag nog plugga.. mjäk. Tjarååå

No comments: