Monday, December 29, 2008

juletid

Jag har varken haft tid eller lust att sitta vid datorn senaste veckan, men nu får jag ta och skärpa mig lite!
Mitt jullov har hittills varit rätt chill och bra. Fick en massa bra saker på jullafton, bland annat en dator (dock är den inte köpt än, kollar runt lite först), Kent samlingsbox, sängkläder, Grey's anatomy säsong 1, 2 och 3 (xD), strumpor :D, halsduk, duschkräm, presentkort, böcker, pengar och så. Najsnajs. Karl-Bertil Jonssons jul vad höjdpunkten som vanligt, snäppet under julklappsutdelning, och sen blev jag lite halvt tvingad att hjälpa till och sjunga på midnattsmässan, men det var fint där så det gjorde ingenting.
På juldagen fyllde mormor år så vi åkte som vanligt dit på morgonen och grattade och åt frukost, sen kom mormor och morfar, kusinerna, min moster och hennes sambo och min morbror och åt middag hos oss på kvällen.
Annandagen åkte vi till Birsta, det var hysteriskt. På kvällen färgade jag håret och frossade Grey's. I lördags åt vi tacos i Härnta med en massa folk, bland annat Andreas som har pallrat sig hem över jul! Trevligttrevligt! Igår var jag på stan med Ida och Andreas, det fikades på Wayne's och sjöngs lite Singstar.
Idag blir nog en hemmadag, tänkte försöka läsa lite körtkortsteori om jag orkar. Gjorde nyss ett test på internet inför det riktigt provet, kan inte riktigt allt än om man säger så, fick typ 15 poäng under godkänt o_O Men det är askonstiga frågor, sånt som man inte ens tänker på när man kör bil själv. Så det är bara att plugga vidare!
På onsdag kommer Amanda och förhoppningsvis Moa hit, så det blir en väldigt lugn nyårsafton. Men det blir nog bra det! :D
Tjarååå

No comments: