Sunday, September 19, 2010

klagar trots fin helg

Idag har jag stört mig på:

- Att Coffee House-dörren går inåt i stället för utåt, så när man ska gå ut och sätta sig med tallrik och te och hänerna fulla så kommer man inte ut
- Sverigedemokraterna och alla som röstar på Sverigedemokraterna
- Min dator (men nu är den snäll igen)
- Alla dessa påhopp angående valet (förutom SD, som är det okej att hoppa på och jag vägrar erkänna att det där var dubbelmoraliskt sagt, SD kan ta sig)
- Att jag är så vansinnigt hormonell
- Spotifyreklam
- Att våran Tarzanfilm är trasig


Så, nu har jag klagat klart. Men har ändå haft en fin lördagkväll och söndag. Igår firade vi farfar som fyllde 65 i tisdags, sen åkte jag och Viktor till stan och hängde på Irish med Viktors polers. Idag vaknade vi sent och åkte in till stan och åt lunch med Oskar, sen strosade vi runt på stan ett tag och jag köpte en fin tröja till Viktor och en fin kofta till mig själv och så drack vi kaffe och sen åkte Viktor till Umeå, dumt (jag gillar Umeå egentligen men inte alltid). Och så har jag röstat! Känns som att jag valde ganska rätt. Hoppas jag.
Nu är jag melankolisk. Igen. Vill åka till Umeå och Viktor och sluta vara melankolisk. Vill att världens finaste Agnes ska komma hit nu direkt i stället för om nästan en månad. Vill träffa Härnösandsmänniskor som det var alldeles för längesen jag träffade. Vill och vill och vill. Det är mysigt med höst i alla fall!

No comments: