Tuesday, September 21, 2010

en måndag

Har börjat ångra min röst igår. Gick ju åt skogen ändå. Inget att göra åt i och för sig. Nu är det bara att hålla tummarna för onsdag, även om chansen att blått får tre mandat till är väldigt, väldigt liten, för att inte säga obefintlig. Men ändå.

Idag har jag vaknat alldeles för sent eftersom jag glömde ställa klockan igår, ätit våffelfrukost, tvättat, promenerat i skogen och andats septemberluft och återigen slagits av hur gott höstlöv och höstluft luktar (hade lite batteri på ipoden och trodde hela tiden att den skulle lägga av, men den höll sig precis tills jag kom hem igen, när jag hade stängt ytterdörren bakom mig tog batteriet slut, värsta flyt), haft lite tråkigt, ätit middag och sen cyklat ner till stan för en kvällsfika på Wayne's med Annika. Det var trevligt, mycket valprat (hihi, nu började jag tänka på Hitta Nemo, hihi) och framtidsprat och nutidsprat och sånt. Sen cyklade jag hemåt i genom kvällssundsvall, pratade lite med Viktor på teflonen och nu har jag Counting Crows - A Long December på repeat och funderar på om jag ska lägga mig och läsa i den oerhört ytliga och dåliga bok jag läser (men har man börjat ska man väl läsa klart) eller om jag ska kika på Men in Trees eller nåt annat eller om jag ska försöka sova fast jag inte är trött eftersom jag sov för länge imorse. Hmhm.

No comments: