Tuesday, September 07, 2010

umeå

Jag sitter själv i Viktors lägenhet medan han är i skolan och håller på att förgås av tråk. Är trött på att spela Tarzan och Hercules på PS3 (...). Skulle kunna gå ut men jag hittar typ ingenstans har i Umeå. Eller jo, jag skulle säkert hitta till stan och så om jag ansträngde mig, men det blir typ att gå dit och vända i så fall, är en bit att gå. Plus att jag hade tänkt tvinga med mig Viktor dit imorrn när han slutar tidigt.
Annars då. Igår lagade jag en kycklingcurry gryta helt själv utan recept eller nånting och den blev faktiskt god! Och så har vi kollat på massor av How I met your mother. Och druckit te. Och inrett Viktors lägenhet lite med blomkrukor och ljus så det börjar se ut som ett hem. Och tittat på Umeå. Känns som att det är hit jag vill till våren. Umeå. En fin stad.
Tror jag ska ut och strosa lite nu, nånstans hittar jag säkert.

1 comment:

Linn said...

Umeå är finfint! Du har säkert fullt upp här uppe, men vill du ses något så är det bara att höra av sig :)