Wednesday, September 01, 2010

skogn

Idag var jag på Södra berget och Fågelberget med mormor och morfar och vandrade och letade svamp. Eller ja, dom letade mest. Och hittade. Det var trevligt (förutom att jag halkade och landade i världens lerigaste lera) och tolv kilometer (minst) och mer än fyra timmar senare var jag hemma igen.
Morfar hade svampskola med mig för jag sa att jag inte kunde nån svampsort typ.
Morfar: Jamen den här är ju gul, nu känner du igen kantareller?
Jag: Jaaa okej då, men trattkantareller vet jag inte hur dom ser ut! Det där skulle lika gärna kunna vara en sån! *pekar på nån svamp*
Morfar: ...näää... *suck*
Morfar tänkte på förr i tiden också.
Morfar: Här hittade jag en jättestor kantarell en gång.. men det var då det.. för längesen.. det händer nog bara en gång det..
Och mormor ville ha en machetekniv så vi kunde ta oss igenom den enda delen som inte var typ ett träsk.
Mysigt var det ändå.

No comments: