Sunday, November 08, 2009

tills allt sjunger din melodi

Är ganska nyss hemkommen från Annikas 19-årsfirande. Träffade Emma, Dario och Sofia på stan och inhandlade present, satt på Barista och väntade på Jonas och vandrade till RFSL där fördrinken skulle fördrinkas. Thomas och Therese anslöt (det var också lite folk på RFSL redan). Vi strosade ner till Biteline, kekade tacos och pratade om fåniga saker, tog fula kort och pratade om mer fåniga saker innan vi strosade tillbaka till RFSL (fast födelsedagsobjektet åkte iväg med sin pojkvän och deltog inte i det fortsatta firandet). Vi andra (förutom Dario, Jonas och Sofia) dansade runt till schlagerlåtar i några timmar innan jag och Emma sprang till bussen. Trevlig kväll har det varit i alla fall!
Nu har jag bästa Emil Jensen i högtalarna. På måndag ska våran klass få se honom. Det gillas!
Det har mest bara varit Emil Jensen i högtalarna senaste veckan. Emil Jensen och Glesbygd'n. Och så har jag läst Bob Hansson och förundrats över hur han kan skriva. Såna texter och sån musik får mig att vilja engagera mig och ha nåt viktigt att säga. Igår såg jag Milk (som var en fantastiskt bra film) och ville engagera mig ännu mer. Jag tror att jag är väldigt uttråkad. Av det mesta liksom. Men då kan man dansa runt till schlager ett tag och inte tänka så mycket.
Fast nu vill jag engagera mig och göra saker och ha saker att säga igen. Ojoj.

No comments: